УРОК МАТЕМАТИКИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У 2 КЛАСІ. Письмове віднімання двоцифрових чисел. Розв`язання задач.
УРОК МАТЕМАТИКИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У 2 КЛАСІ Тема. Письмове віднімання двоцифрових чисел. Розв`язання задач. Мета: учити учнів письмово віднімати двоцифрові числа , творчо працювати із задачами; розвивати логічне мислення, уміння працювати в групах та парах; виховувати любов до природи, інтерес до математики. Обладнання: смайлики, таблиця очікувань, гра «Вузлики», малюнок зими, сніжинки різного розміру , сніжинки – завдання,іграшка зайчика, чарівна морквина, елементи сніговика, конверти з геометричними фігурами, короткий запис задачі,логічне завдання. Тип уроку: комбінований Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА Учитель Всі мерщій сідайте, діти! Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. Я рада зустрітися з вами У світлій, затишній оселі. Нехай урок наш для вас буде, Як пісня — дзвінким та веселим! Емоційна — У мене зараз гарний настрій, ось такий: А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на смайликах. — У кого з вас гарний настрій, покажіть. — Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до кінця уроку. II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Повідомлення теми й мети уроку — У мене є знайомий другокласник. Петрик. У нього завжди гарний настрій. Проте сьогодні він був засмучений. І ось чому. Він на уроці математики був неуважним і не зрозумів , як треба додавати у стовпчик числа 36 та 47. — А ми зможемо йому допомогти? — Як? Скільки буде у відповіді? 83 — Як додають двоцифрові числа письмово? (Одиниці — до одиниць, десятки — до десятків) - А починати додавання треба з … (одиниць ) — Якби Петрик був уважним на попе¬редньому уроці, він обов'язково упорався б із завданням. Щоб із нами не трапи¬лось того, що з Петриком, ми сьогодні навчимося ще й віднімати числа письмово, будемо розв'язувати задачі, творчо працювати в групах та парах. Очікувані результати — А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Від¬повіді дітей.)
Щоб усі ваші сподівання збулися, Працюватимемо старанно. Щоб почути у кінці, Що у вашім другім класі Діти — просто молодці! III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1 Усні обчислення. Інтерактивна гра «Вузлики»
Учитель Діти, до нас завітає красуня одна, Я знаю, що люба всім дітям вона. А що за красуня, вам треба вгадати, її ім'я розкодувати.
З И М А
Треба розмістити фігури так, щоб кожне наступне число було на 3 більше попереднього - Правильно до нас завітала зима . Підніміть руки , хто з вас любить зиму? - Вона снігом вкриває стежинки, В шуби одягає ялинки. А берізкам роздає Із м`якого пуху шалі На поля опустила покривала сніжно білі А на трави лугові пишні Ковдри снігові. Зима буде на нашому уроці бажаним гостем. - Але в цьому році зима знову прийшла , тільки сніжок розтанув , а нам так хочеться сніжку! - 2 Гра «Сніжинки – пушинки» - Ой на небі з`явились чорні хмарки І посипались на дошку сніжинки чарівні Щоб сніжинкам не розтанути Настав час вже показати, Чи вмієте ви рахувати. На сніжинках приклади будем рахувати І сніжиночки збирати. За кожне завдання ви будете отримувати сніжинки 18 + ЗО = 48 14 + 10 = 24 33 + 33 = 66 41 + 11 = 52 25 + 12 = 37 Діти дають відповіді. 3 Запис у зошитах 20 грудня Класна робота — Розставте числа в порядку зростання 24 ,37, 48, 52, 66.(запис у зошит) 4 Математичний диктант Маленька сніжиночка любить мандрувати і хоче вам розказати про це.А ви слухайте її розповідь і записуйте числа які почуєте - Я одна з краплиночок води великого світового океану, який обєднує 4 океани і з десятки морів. Всього 7 десятків % землі вкрито водою .У нас на Україні 2 моря Чорне і Азовське і більше 3 десятків морів.Все наше тіло складається на 75 % з води.Без води нема життя. - 5 Взаємоперевірка диктанту - А зараз часу не гаємо - І диктант перевіряємо - 1, 4 , 30, 70, 2 ,30, 75 - Хто на диктанті не дрімав, - Все правильно порахував? - Назвіть одноцифрові числа , двоцифрові? Підкресліть їх - 6 Каліграфічна хвилинка Урок прожовжимо без зупинки На нас чекає каліграфічна хвилинка - Кожна людина починає свій день з чистої водиці.І ми напишемо один рядок знайомої цифри гарно й акуратно у зошитах.А що це за цифра вгадайте! До цієї цифри ти вже звик, Вона на будовою, мов снігови к. Лиш тільки зима смінить осінь, Напишемо цифру цю – 8. -Над кращою цифрою намалюйте корону, це – королева. Скільки мені сніжинок роздати , хто постарався?
IY Вивчення нового матеріалу 1 Зустріч з казковим героєм - Молодці ! Не погано попрацювали , - скільки сніжиночок назбирали. - Я міркую , що тепер ми і сніговика зможем зліпити! - Але , що це?! Мені здається хтось плаче: Та це ж .. Вгадайте хто! Влітку сірий взимку білий, Довгі вуха має. Швидко по лісу стрибає. Це зайчик. - Він заблукав і не встиг на урок у лісову школу. Що ж робити? А залишайся з нами , повчишся у справжній школі для дітей. А на нас чекає нова тема. - Ми навчимося сьогодні віднімати у стовпчик. - 2 Пояснення вчителя - А) Приклад 96-28 - Б) Робота з книгою ст 80 - Правило Письмове віднімання починай з віднімання одиниць
- 3 Фізкультхвилинка Діти працювали дружно і втомились Вставайте швидше втому проганять. Для настрою , бодрості і сили Зайчик пропонує вам потанцювать Танець -пісня Зимо – чарівниця , білий , білий сніг, Він летить іскриться , падає до ніг . Ану , сніжок , ану дружок , лети і не вгавай, І поле й лук, і все навкруг щільніше укривай. 4 Сюрприз від зайченя. Робота в парах - Зайчикові сподобалося , та він забув , що в нього є сюрприз – чарівна морквинка , чарівна , бо в ній завдання для вас. Попрацюємо парами. Хто правильно і швидко розв`яже приклад (На морквині приклад 67 – 39 = 28 ) - 5 Робота з коментуванням біля дошки. Гра «Ліпимо сніговика» -Здається тепер сніжку вдосталь і зліпимо свого сніговика. Для цього треба правильно розв`язати приклади № 449 ст .80 63-28= 35 75- 54 =21 84-42=42 52-17 = 35 81- 24= 5 7 6 Робота в групах .Завдання в конвертах. Поділ за розміром сніжинок: великі , середні , малі - Сніговик без очей і морквини? Що ж робити? Треба доробити! Позмагатися пора !Ви готові , дітвора? У зайчика в торбинці є геометричні фігурки . З них треба зробити зайчика. Працюватимете в групах перша – дівчат, друга – хлопців. Y Закріплення знань 1 Творча робота над задачею 2 Чому ж ти зайченятко знову плачеш? Щось не сподобалось тобі ? Ні дуже хоче він , щоб на новорічне свято загоїлася лапка, бо наколов її. - Це , любий не проблема. Допоможемо тобі . Як розв`яжемо задачу , Біль пройде вмить. - А про що буде задача треба нам відгадати. Колюча , а не кактус, Пахуча , а не квіти. Приносить дітям радість, Зелена взимку й літом.(Ялинка)
- Ви любите ялинку наряджати всі - Нам треба скласти й розв`язати задачу про новорічні іграшки, якими прикрашають ялинку
Було Повісили Залишилось 15 іграшок 4 та 5 ?
Запис у зошити 15-5-4=6 (ігр.) Відповідь: 6 іграшок залишилось повісити на ялинку
8 Фізкультхвилинка 1,2,3,4,5 Час прийшов відпочивать Тож піднімем руки вгору. Ніби глянемо на зорі, А тепер всі руки вбоки, Як зайчата – скоки, скоки! 10, 9, 8, 7! До роботи час усім!
9 Логічне завдання Настав час уже малята зайчику до лісу повертатись. Щоб швиденько встигнути йому , Треба дать сніжинку чарівну. Яка повинна бути вона , ця сніжинка чарівна? Підскаже логічна задача.
?
Чарівну сніжинку відшукали , зайчику подарували. Щасти , зайчику тобі ! Добре вчися! А ви , дітки , не сумуйте, бо наступний 2011- рік зайчика , і він буде з нами цілий рік.
YI Підсумок уроку . Рефлексія Збіг урок , як коротка мить Дуже швидко час біжить. Час вже підсумки підбити, Чого зуміли досягти? - Чи справдились ваші очікування? - Чого ви сьогодні навчилися? Гра»Мікрофон»
Я
Зумів навчився Мені сподобалося
Домашнє завдання( 1 гр -№ 451 всі приклади,№208 2 гр - №451 3 приклади , №208 ) - Якщо вам сподобався урок і у вас гарний настрій підніміть смайлики - Ви всі добре працювали, На уроці не дрімали, Гарно всі відповідали, Тож скажу вам у кінці; Всі ви, діти , молодці! - Невдовзі і новорічне свято, дозвольте всіх привітати, А на згадку про наш урок, - Невеличкий подаруночок! (Дарую саморобку- сніговичка для серветок)