Аналіз роботи
«Школи молодого спеціаліста»
за 2012-2013 н.р.
Молодий спеціаліст стає
Хорошим вчителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці в педагогічному й учнівському колективах.
В. Сухомлинський
Формування вчителя як творчої особистості здатної до створення
якісного нового, значущого для практичної педагогічної діяльності – одне з найважливіших завдань сучасної науки й практики.
Мета «Школи молодого вчителя» - сприяння підвищення фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання.
Основні завдання «Школи молодого вчителя»: поглиблення знань з теорії та методики навчання й виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення й використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків вчителів.
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
• Розширити сферу знань вчителів із психолого- педагогічних основ уроку;
• Ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлення здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи учнів на уроці;
• Створити для вчителів таке середовище, в якому їм би хотілося творити.
Протягом 2012-2013 н.р. робота «Школи молодого спеціаліста» була направлена на реалізацію наступних задач: оволодіння молодим вчителем Діденко Ю.С. основних нормативних документів про школу, знайомство з методичною літературою, кращим досвідом вчителів школи.
У 2012-2013 н.р. у «Школі молодого спеціаліста» з молодим вчителем Діденко Ю.С. проводились як теоретичні заняття, так і практичні. Тематика занять була різноманітною, цікавою і корисною для Юлії Сергївни. Ці заняття допомогли молодому вчителю в професійній адаптації.
У 2013-2014 н.р. Діденко Ю.С. буде навчатися 3-й рік в «Школі молодого спеціаліста»
План роботи
школи молодого вчителя
3-й рік навчання
2013-2014 н.р.
Мета: формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.
Засідання 1(вересень)
1. Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на рік.
2. Психологічні причини неуспішності учнів на уроках:
• несформованість прийомів навчальної діяльності;
• низький рівень довільності;
• низький рівень обсягу уваги;
• слабка концентрація та стійкість уваги;
• низький рівень переключення уваги.
3. Самоаналіз виховного заходу як засіб підвищення його ефективності.
4. Практичне опрацювання:
• нормативно-правових документів про освіту,
• вимог до ведення шкільної документації,
• методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у 2013-2014 навчальному році.
Засідання 2 (листопад)
1. Що таке « інтеракція » і навіщо вона потрібна у навчанні.
2. Інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.
3. Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодого спеціаліста до педагогічної діяльності».
Засідання 3 (грудень)
1. Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності
вчителя:
• Що таке майстерність у педагогіці.
• Умови розвитку творчості вчителя.
• Знайомство з творчою лабораторією вчителя-наставника.
2. Дидактичні вимоги до сучасного уроку. Комп’ютерно-орієнтовані технології у навчально-виховній діяльності освітнього закладу.
3. Дитяча обдарованість, її види, соціально-психологічні передумови та
основні методи виявлення.
Засідання 4( Березень)
1. Патріотичне виховання учнів.
2. Робота з учнями девіантної поведінкою.
3. Психологічний аспект. Діагностика та анкетування.
Засідання 5 (травень)
1. Круглий стіл « Від мудрого наставника до творчого молодого вчителя».
2. Звіт молодого спеціаліста про роль школи молодого вчителя у їхньому професійному зростанні.