Урок читання 3 клас. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Урок читання ( 3 клас)
Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Мета: Виробляти навички виразного читання . Вчити орієнтуватися в тексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів. Виховувати прагнення творити добро. Обладнання: костюм Буратіно,Королеви Доброти та Чуйності, ілюстрації, картки з прислів’ями , ТЗН, картки з завданнями, серця чорне та червоне. Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку I. Організація класу. Сценка – монолог Буратіно. - Я хочу розповісти про свої хороші справи. Одного разу , коли я проходив біля нашого будинку, то побачив , як гралися дві дівчинки - Оленка та Іринка . Вони стали сперечатися, і Іринка штовхнула Оленку в калюжу .Я ніяк не міг пройти мимо. Підійшов до Оленки, допоміг їй встати, а потім дав Іринці, щоб знала, як товаришів ображати. Правда , я добре вчинив? II. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми , мети , завдань уроку. Учитель . - Одже, діти, сьогодні ви допоможете Буратіно розібратися в правильності його поведінки, навчитися читати казку А. Дімарова « Для чого людині серце», поміркуєте над питаннями ( питання в таблиці на дошці). - Чи варто робити добро? - Чи легко робити добро? - До нас завітали гості. Це не тільки Буратіно, а ще й Королева Доброти й Чуйності. Вона буде спостерігати за вашими відповідями. А також до нас прийшли давні знайомі Словник та Рекламна пауза. III. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду,підготовчої вправи . А) Читання і пояснення прислів’їв про добро. Учитель. - Королева Доброти підготувала завдання. Потрібно прочитати розсипане прислів’я і пояснити його значення. Працювати будемо за створеними раніше групами (роздаються картки з прислів’ями. Визначається час, що надається на виконання завдання .) 1 За добру справу варто постояти. 2 Людину красить не одяг , а добрі діла. 3 Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й дрючка не бояться. Б) Словникова робота 1 Пояснення Словничка ,які казки є літературними 2 Рекламна пауза . ( виставка літературних казок) 3 Бюро знахідок. Актуалізація опорних знань. (На дошці предметні малюнки: червона шапочка, золотий ключик. Діти називають господаря, з якої він казки і хто автор твору.)
IY Робота над текстом казки. 1 Розповідь учителя про автора казки А. Дімарова. 2 Вправляння у правильному читанні важких слів. 3 Читання тексту частинами і відповіді на питання А) 1 частина Учитель. - Одже, вирушаємо в ліс! (На дошці картина , де зображений ліс. Де і познайомимося з персонажами казки. Після читання діти відповідають на питання: - З якими персонажами ми зустрілися.? - Коли відбуваються події , описані в казці? - Чому дерев’яні чоловічки не знали почуттів? Б.) 2 частина - Як розвиваються події далі? 2 частину читає учень. В.) 3 частина - Чим закінчилася казка? Читання 3 частини учнем. - Чи змінилося життя чоловічка , після того , як він отримав серце?
4 Робота над виразним читанням казки А) Підготовчі вправи. Виразне читання речень. - Ой, що це? - інтонація здивування - Ой , як гарно! - інтонація задоволення. - Ой, боляче ! - інтонація болю. Б) Виразне читання частин тексту: зачину, розмови дівчинки з дерев’яним чоловічком в особах.(Завдання : передати голосом здивування, схвильованість, цікавість мовців.) У ході підготовки 1 група вибирає слова автора, 2 група – слова дівчинки, 3група - слова чоловічка
5 Мовчазне читання - Прочитайте розмову лікаря з чоловічком. Зверніть увагу на те , як лікар відноситься до своєї справи. (Сцена в кабінеті лікаря)
6 Хвилинка відпочинку. Пісня «Доброта» Танцюють.
7 Відбіркове читання - Читання опису лісу. - читання епізоду, в якому чоловічок рятує хлопчика - добір синонімів із тексту до слів погане, журити, пригоди, піднявся. - Читання речень, у яких зустрічаються синоніми до поданих слів.
8 Творча групова робота 1гр. – Щоб могло статися, якби чоловічок не здобув добре серце? 2гр. - Про що міг попередити лікар свого пацієнта в той момент, коли він вибирав добре серце? 3гр. - Чому чоловічкові в момент смерті було жаль одноплемінників? 9 Інтерактивна технологія «Зміни позицію» На дошці з`являються 2 серця : червоне та чорне . Діти обирають собі серце .відповіді обгрунтовують. Чому серце чорне меньше за розміром , ніж червоне?Як ви вважаєте?
Y. Підсумок уроку а) Відповіді на проблемні питання. Гра «Мікрофон» - Чи варто робити добро? - А чи легко його робити? - Які ж поради ви дасте нашому дерев’яному гостю Буратіно? б) «Дерево рішень» - Чи хотів би ти мати таке серце , як у дерев`яного чоловічка і загинути ? в) Оцінювання та заохочення Учитель. - Слово королеві Доброти та чуйності Королева - Мені сподобався ваш урок , і на згадку про нашу зустріч я хочу подарувати вам усім хоч і маленькі , але дуже добрі серця( роздає червоні паперові сердечка)
YI. Домашнє завдання творчого характеру 1 група Прочитати казку і підготувати розповідь про добрий вчинок, зроблений вами особисто. 2 група Усний твір – роздум «Для чого людині серце» 3 група Написати твір – роздум «Яке б серце я хотів мати?»