Воскресенье, 28 Апр 2024, 21:56
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории раздела
Мій рідний край [2]
Методична робота [22]
1 - клас [0]
2 - клас [0]
3 - клас [0]
4 - клас [1]
5 - клас [0]
6 - клас [0]
7 - клас [0]
8 - клас [0]
9 - клас [0]
10 - клас [0]
11 - клас [0]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Методична робота

Позакласний урок читання у 3 класі. «ЧАРІВНА ПАЛИЧКА ФАНТАЗІЇ»
Позакласний урок читання у 3 класі

Тема «ЧАРІВНА ПАЛИЧКА ФАНТАЗІЇ»

Мета: удосконалювати навички ав¬торської гри дітей, навчити інсцені¬зувати казки; навчати складати сце¬нарії; узагальнити та збагатити знання учнів про рослинний та тваринний світ; продовжити розвивати довіль¬ну увагу, мислення, спостережли¬вість, творчу фантазію та мовлення дітей, їхні акторські здібності; вихо¬вувати любов до рідного слова, теа¬тру, почуття прекрасного в природі, підтримувати пізнавальний інтерес до навчання.

Обладнання: кольорові зображення хмаринок і сонечка, костюм дівчинки Ромашки і Сонечка, костюм Чарів¬ника і казкових персонажів до казки «Колобок» та «Троє поросят», теле¬фонний апарат, плакати, грамзапис пісні «Облака», папір та приладдя для малювання фарбами.

Хід уроку
I. Організація класу до уроку
Учитель
Любі малята,
Веселі хлопці й дівчата
Пролунав дзвінок.
Починаємо урок,
На якому будем ми
Вчитись мріяти і уявляти,
Вірші та казочки складати.
А також фантазувати,
Щоб довести у кінці,
Фантазувати любим ми!

II. Повідомлення теми і мети уроку вчителем
— Дорогі діти, якщо ви хочете стати чарівником чи казкарем, то потріб¬но не лише любити читати чи слухати казки, а й самим вчитися їх складати, вчитися уявляти і фантазувати, роз¬вивати свої акторські здібності.
Людина живе доти, доки творить, фантазує. Адже світ без уяви, фанта-зії був би чорно-білий.
Всі маленькі фантазери-диваки.
Дивні створюють печери — ти диви!
В них живуть казкові феї й чаклуни,
Гуманоїди зелені — уяви!

1. Довідкове бюро (робота зі слов¬ником)
— Звернімось до довідкового бюро, щоб дізнатися, що означають слова драматург і драма.
— Хто такий драматург?
— Що таке драма?
1-й учень. Драматург — пись¬менник, що пише твори, призначе¬ні для сценічного виконання.
2-й учень. Драма — жанр літера¬турних творів, призначених для сце¬нічного виконання.
2. Діалогічне мовлення
— Коли я сьогодні йшла до школи, то побачила щось дуже красиве, воно мені надзвичайно сподобалося. Що за дивина? Відгадайте.
Діти ставлять питання:
— Воно велике? Воно живе? Воно блакитне? Воно кругле?
Учитель. Так, я справді згада¬ла сонечко. А чому, ви зараз здога¬даєтесь.
Учень розповідає казку-легенду «Дівчин¬ка Ромашка».
— Було це давним-давно. В одній сім'ї народилася дівчинка. І назва-ли її Ромалія. Росла донечка на вті¬ху і радість батькам. І сусіди ніяк не нахваляться нею. Бо була вона добра, працьовита, веселої вдачі. Усі люди в селі звали дівчинку Ромашкою. Во¬лосся у Ромашки було кольору сон¬ця. А любила одягати вона біленьку сорочечку і зелену спідничку.
Якось вирушила вона з подружками до лісу по ягоди. Ось і село минули. Вузенька стежечка повела їх через поле. Дівчинка милувалася пшенич¬ними колосками, польовими квітами. Прислухалася до співу цвіркунів, жай¬воронка. А коли увійшли до лісу, то від радощів дзвінко заспівала.
Сподівалася Ромашка, що її привіт¬ним співом зустрінуть знайомі пер¬наті друзі. Та не почула жодного зву¬ка. Все навкруги завмерло.
Вихід Сонечка з виконанням танцю¬вальних елементів під музичний су¬провід.
1)
— Добрий день, Сонечку!
— Здрастуй, Ромашко!
— А чому в лісі все завмерло? Чому дерева в зажурі і ти не світиш?
— Тому, що злий Лісовик вирішив знищити все добре і веселе та пере¬творити на погане, зле і сумне.
— Не журися. Я попрошу допомо¬ги у Вітрика.
— Прощавай, Сонечку.
— Бувай здорова. До зустрічі.
2)
— Доброго дня, Вітрику!
— Привіт, Ромаліє.
— Ти вже чув, яке лихо трапилося в лісі?
— Так.
— Допоможи, будь ласка, своїм по¬дихом, щоб знову все ожило і заго¬моніло.
— Вибач, але я не можу, тому що Лісовик сильніший за мене. Він хвалився, що і тебе перетворить у квітку.

Учениця. І дійсно, він перетво¬рив дівчину на квітку. Жовтий пуп'я¬нок нагадує біляву голівку дівчинки, а ще — веселе сонечко. Білі пелюс¬точки — її білу сорочечку. Зелене сте¬бельце — спідничку Ромашки. Тепер там, де любила ходити Ромалія, зацві¬тають тендітні біляві квіти, які звуть ромашками.

III. Складання віршів «Уявіть!»
1. Уявіть свій рідний край,
Як чарівний... (барвограй).
Уявіть собі ви море,
Неосяжне і... (прозоре).
Уявіть на небі сонце,
Яке заглянуло до вас у... (віконце).
Уявіть у місті річку,
Довгу, синю, немов... (стрічку).
Уяви, що всі щасливі на Землі!
— Уявіть, що ви художники. Яку кар¬тину намалюєте до свого вірша? Які фарби використаєте?
— Уявіть собі, що ви композитори. Яку музику ви написали б до вірша? Які музичні інструменти оберете для її виконання?
(Музика плавна, легка, голосніша, весела, бадьора, ніжна, мрій¬лива, спокійна, тиха.)
2. Проблемна ситуація
Учитель.
- Уявіть , що на землі сталося лихо. Всі мешканці захворіли на невідому хворобу.
Учитель.
- Один вчений з'ясував, що хворим допоможе тільки пере-ливання крові. Хто може дати свою кров?
(Пропозиції дітей)

IV. Фантастичні гіпотези (припущення)
1. Уривок з казки «Троє поросят». Інсценування
Н у ф - Н у ф Час нам подумати про житло. Я побудую свій будинок із со-ломи.
Наф-Наф. А мій будинок буде із гілок.
Н і ф - Н і ф. А я свій будинок збу¬дую із каміння і глини, але без вікон і дверей.
Наф-Наф і Нуф-Нуф. А як же в ньо¬го потрапити?

V. Гра «Авторська ідея»
Учитель. Ця гра розвиває увагу, спостережливість, кмітливість, уяву і фантазію. Ви сьо¬годні презентуєте товаришам свої казки на новий лад, які складали на попередньому уроці.
1 учень. Казка «Рукавичка».
Ішов дід лісом і загубив рукавичку. Бігла мишка і натрапила на рука¬вичку.
— Ой, яка затишна квартира — про¬пищала вона.
Мишка була заповзятлива і виріши¬ла здавати помешкання своїм дру¬зям в оренду. Першою вона поселила в рукавичку подружку жабку-скрекотушку, потім кума-зайчика і куму-лисичку, і стала мишка багатою гос¬подинею.
Одного разу з хащів забрів ведмідь. І теж попросився до мишки на квар¬тиру. Та, подумавши про гроші, і його впустила.
Прийшла люта зима … А у рукавичці вже тіснилося більше двадцяти звірів , бо жадібності Миші не було кінця. Рукавичка не витримала і – розірвалася … Що чекало на звірів?
А в цей час дідусь повернувся за рука¬вичкою. Він пожалів звірят та залишив їм більшу рукавичку. І зажили звірята в ній весело та дружно.

2-й учень. Казка «Вовк та ко¬зенята».
Жила собі коза. У неї було семеро козенят. Мама продавала на базарі молоко і за зібрані кошти їздили вони відпочивати. Цього разу сім`я поїхала на море .Одного разу коза з козенята¬ми вирішила відвідати Макдональдс. А продавцем там вовчик працював. Сподобалися йому козенята, і став він мріяти, як приготувати величез¬ний Біг Мак з їхнього молоденько¬го м'ясця.
Коли матуся вийшла, він пригостив їх «Молочним коктейлем з льодом» і хотів половити. Та козенята, які відвіду-вали секцію дзюдо, вмить впоралися з вовком і прив'язали його до стіль¬ця. А коли повернулася матуся, вони весело гомоніли за столом, куштую¬чи шашлик. А вовк, дивлячись на них, лише ковтав слинку.
VI. Фізкультхвилинка
VII. Чарівні перетворення
1. Чарівник
Учитель. Ви хочете перетворитися на добрих чарівників? То це дуже про-сто. Для цього необхідно лише зрозу¬міти і виконати бажання іншого.
— Ви бачите на клумбі квітку, квітка від спеки аж листячко опустила. І їй так хочеться водички напитись! Що треба зробити? (Взяти лієчку з водою і полити.)
— Ваша сестричка чомусь засумувала. Зробіть для неї щось чарівне. Стань¬те баским конем і покатайте на собі маленьку сестричку.
2. Загадка
1
Ле 7
си 5
ця 20 кри 2
тить 12 кри 9
му 3
ор
11
бу, 17 сон 14 роз 19 за 10 не
15 кри 4
ли 18 це 6
по 21 ла. 8 ньо 16
ла — 13 ла
Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила — сонце закрила. (Хмара)
— Чому хмаринка блакитна? Рожева? (На неї падають проміння сонця.)
Учитель.
Далеко-далеко у без¬крайньому синьому небі народила¬ся пухнаста хмаринка. Вона була та¬кою ніжною, легкою, що з нею любив гратися пустотливий вітерець. Він пе¬реносив хмаринку з краю на край. А вона перетворювалась на конячку, на овечку. Була прекрасною трояндою з розкритими пелюстками чи страш-ним вовком. Іноді плакала.
1) Малювання хмаринок із втілен¬ням фантазії на папері. (Звучить пісня «Облака».)
2) Фізкультхвилинка
Ми з вами гарно потрудились
І, мабуть, трошки притомились.
Тепер настав час відпочинку,
у нас танцювальна фізхвилинка.
Чарівник
Мабуть, ви того не знали:
До нас гості завітали,
Прилетіли на ракеті
Й прихватили на зразок
Кілька на сучасний лад казок
Жде цікава вас розмова,
але є одна умова:
частіше відкривати
і книги фантастичні читати.
3 «Телефонні розмови» Інсценують діти в парах
А Перша розмова
- Алло, Мальвіно! Привіт!
- Здрастуй, Буратіно. Як живеш на Майамі?
- Добре, Мальвіно. Тут я зустрів П'ятачка. І ми разом відкрили на острові ресторан. А як ти? Я дуже радий чути твій голос.
— Я тепер працюю в агентстві мод модельєром. Мої колекції дуже користуються спросом.
— Бувай здорова! Передавай друзям привіт.
— До побачення.
Б Друга розмова
— Алло! Телесику! Здрастуй!
— Здрастуй, Карлсоне! Ти вже при¬летів з Марсу?
— Так, прилетів. Дуже хочу тебе по¬бачити, приходь до мене, я все розповім тобі .
— Я чув, що ти став видатним на Марсі .
— Так, я навіть відкрив там свій драматичний театр . Пропоную і тобі головну роль у п’єсі.
— Дякую. При зустрічі все обговоримо. До побачення.
4) Лист від Колобка (читає чарівник)
— Добрий день, дорогі дітки!
Зі мною трапилось нещастя. Ви навіть не уявляєте, яке!!! Коли я котився по доріжці, здійнявся сильний вітер, за¬брав мене, і я потрапив на Місяць до доброї рогатої сірої мами, у якої семе¬ро діток-телепузиків. Хоч вони ідоб¬рі, але все-таки чужі для мене.
Потім я закотився в будиночок, де живуть двоє ледачих і один роботя¬щий. Все, що я там почув, це слова: «Тільки не я, тільки не я».
Але з ледачими мені не цікаво, зали¬шив я їх.
А потім я потрапив до злої, старої баби, внучка якої хоче засу¬нути мене в піч. Але, я хоч і з печі ви¬йшов, та назад не хочу.
Порятуйте мене, прошу вас! Повер¬ніть мене на Землю.
Ч а р і в н и к. От що значить бігти, не думаючи куди і без дозволу стар-ших... Ваші пропозиції, діти!
— Якби ти був колобком, ким би ти хотів стати?

VIII. Підсумок уроку
1-й учень
Ми, сьогодні молодці.
Мріяли уміло.
На хмаринках Фантазії
Далеко злетіли.
2-й учень
На уроці нові пригоди
На нас всіх чекали.
Вони ж в першу чергу
винахідливість ,фантазію
нашу розвивали.
3-й учень
І кожний з нас знає
Й постійно пам'ятає:
«Частіше читати
Завжди і усюди,
То вийдуть з вас люди —
Великії люди!»
Учитель.
- Діти, я сподіваюсь, що чарівна паличка Фантазії подарува¬ла вам багато веселих хвилин і на¬вчила вас бути добрими, веселими фантазерами.
Фантазуй про все і всюди.
Світ тоді світлішим буде.
А як підеш у доросле життя
Мрії та фантазії
Перетвори у буття !
Категория: Методична робота | Добавил: 7marina (30 Окт 2011)
Просмотров: 4179 | Теги: урок читання | Рейтинг: 0.0/0
Вход на сайт
Календарь
Прогноз погоды
Кошки - мышки
Часы

Copyright MyCorp © 2024 |