Понедельник, 29 Апр 2024, 05:08
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории раздела
Мій рідний край [2]
Методична робота [22]
1 - клас [0]
2 - клас [0]
3 - клас [0]
4 - клас [1]
5 - клас [0]
6 - клас [0]
7 - клас [0]
8 - клас [0]
9 - клас [0]
10 - клас [0]
11 - клас [0]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Методична робота

Нестандартний урок української мови 3 клас (урок КВК) Підсумковий урок за темою «Слово. Значення слова»
Нестандартний урок української мови 3 клас
(урок КВК)
Морозова А.О., вчитель поч. кл., І кв. категорія
Міусинська І-ІІІ ступенів № 19

Тема уроку. Підсумковий урок за темою «Слово. Значення слова».

Мета уроку: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про
пряме і переносне значення слів,
багатозначність слова, синоніми і антоніми; збагачувати
словниковий запас учнів, розвивати комунікативні вміння ,
пам’ять, логічне і творче мислення, увагу, вміння
зосереджуватися, формувати навички виразного читання;
стимулювати активність кожного учня з метою розвитку їх
здібностей.
Виховувати любов до української мови, Батьківщини,
повагу і шанобливе ставлення до людей похилого віку.

Тип уроку: урок - КВК

Обладнання: сигнальні картки, емблеми команд (бейджики), пам’ятки
«Як працювати в групі», оцінювальні листки, нагороди
командам – переможцям, подарунки гостям, окуляри,
терези, рахівниця, лупа, мікрофон, дидактичний матеріал,
фонограми.

Запрошення гостей.

Учень. Шановні гості!
3 клас запрошує вас
в Клуб Веселих і Кмітливих.

Сьогодні в нас цікава гра –
Змагатиметься дітвора
В умінні міркувати,
А деколи й хитрувати.

Хід уроку

І. Організаційний момент.
1. Емоційний настрій

Учитель. Дзвонить дзвоник
У клас гонить...
-Дзеленчи, дзеленчи,
-Хто із вас? Хто із вас?
Запізнивсь сьогодні в клас?
- 26 уже сидять
І готові працювать.
Девіз уроку української мови:
Усі Гарно, дружно працювати,
Мову рідну добре знати

ІІ. Робота над темою уроку.

1. Вступне слово вчителя ( звучить мелодія української пісні)
- Вслухайтеся в слова великого Кобзаря, Тараса Григоровича Шевченка.
Про що він говорить?

Ну щоб, здавалося слова...
Слова та голос – більш нічого...
А серце б’ється, ожива,
Як їх почує!

Бог дав людині слово:
- Чи є цінніше що?
Немов весна, чудове
І радісне воно.

Бог дав людині слово
І мовив до усіх:
«Слова мої чудові;
Слова погані – гріх!»

- Правильно. Про слово.
Задумайтесь над цими рядками. Давайте сьогодні на уроці ми оживимо свої серця і душі красою рідного українського слова...
(Виходять учні і розповідають вірш О. Підсухи «Українська мова»)

1-ий учень Ой, яка чудова українська мова!
Де береться все це, звідкіля і як?
Є в ній ліс, лісок, лісочок, пуща, гай,
бір, перелісок, чорноліс. Є іще й байрак.

2-ий учень І така ж розкішна і гнучка, як мрія.
Можна «звідкіля» і «звідки», можна і «звідкіль».
Є у ній хурделиця, віхола, завія,
Завірюха, хуртовина, хуга, заметіль.

3-ій учень Та не в тому справа, що така багата.
Помагало слово нам у боротьбі,
Кликало на битву проти супостата,
Прозвучало сміхом на полях плаката.
І за все це, мово, дякуєм тобі.

2. Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів.

Учитель. Сьогодні, діти, в нас підсумковий урок з теми «Слово. Значення слова».
Незвичайний урок. Урок... КВК (діти) .

Ми з вами закріпимо знання, наші вміння про переносне і пряме значення слова,
антоніми і синоніми, про багатозначність слова.

- Ваше завдання сьогодні –
уважними бути, не зітхати,
А правильно відповідати.
Зберігать усі знання і сили,
Згадаймо все, що ви учили,
В бій із друзями вступайте
І в чесній грі перемагайте.

3. Повідомлення очікуваних результатів.

- Коли людина народжується, загорається в небі її зірочка.
(На дошці вивішується зірочка велика, а в ній 26 маленьких зірочок). Кожна зірочка – особистість. У нашому класі таких зірочок 26. І мені хочеться, щоб кожен з вас сьогодні розкрив свій талант, свою особистість, показав свої знання.

- В кінці уроку ви повинні відповісти на питання: чого навчилися, що зрозуміли, про що дізналися ( на дошці схема).

зрозумів Я навчився

дізнався
ІІІ. Підготовка учнів до гри
1. Повторення правил роботи в групі
2. Знайомство з оцінювальними листами
3. Знайомство з журі
Учитель . Оцінювати нашу роботу ми попросимо наших дорогих гостей. Посміхнімося їм ласкаво.
- В добрий день і в добрий час
Завітали ви до нас
Всіх гостей ми в нас вітаємо.
Подивіться, що ми знаємо.
Учениця 1. Журі ви наше компетентне,
Та тільки суворо нас не судіть.
Смійтеся з того, що викличе сміх.
Сміятись, як кажуть, суддям не гріх.

Учениця 2. Ми передаємо вам терези для зважування наших сил;

Учениця 3. рахівницю для підрахунку наших балів;

Учениця 2. Лупу, щоб краще могли побачити наші позитивні якості;

Учениця 3. Окуляри, щоб бали пильнувати, а на випадок, коли ми зробили щось не дуже
вдало, даруємо вам невидимі гарні окуляри.

(Звучить мелодія )

Учитель: Святковий наш зал
Від облич засяяв.
В змаганнях він нині
Ареною став.
Вогні КВК,
Наче зорі, горять.
Команди на старті
Готові стоять!

Отже, починаємо!

І тур. Привітання команд (5 б.)

Учитель. Команда «Мовники», ваше привітання!

Учениця.

- Привіт. Я – капітан команди «Мовники»
Ми – справжні члени клубу
веселих і кмітливих.
Наш девіз і наше кредо:
- Думати – колективно,
Діяти – оперативно,
Сперечатися – доказово.
Це для всіх обов’язково.

Учитель. Ваше привітання, «Розумники».

Учень. – А я, капітан команди «Розумники»,
перед обличчям своїх товаришів
урочисто обіцяю, що і я, і вся моя команда
будемо боротися за звання веселих і кмітливих.
Якщо програємо – не будемо проливати гірких сліз
Якщо виграємо – не задиратимемо ніс.
Наш девіз:
Усі - Ми покажемо, що вміємо,
Хай дивується весь світ.
Приготуйтеся, командо!
Всім великий наш привіт.

Учитель. Привітання команди «Знавці».

Учениця.
- Ви вже здогадалися, що
я - капітан команди «Знавці».
Наша команда
Геть не любить сумувать.
Із задоволенням з вами
В КВК будемо грать.

Наш девіз:
- Чесно хочеш боротись в змаганні,
Тому до справи беремось без вагання
Усі Просимо журі судити чесно.
Адже перемога – річ почесна!

ІІ тур. Розминка. Бліц – турнір ( 1 б.)

Продовжіть речення:
1) Антоніми – це...
2) Синоніми – це...
3) Коса, клас – це...

Продовжіть ряд:
1) Іде, плететься...
2) Говорить, каже...
3) Абетка...

ІІІ тур. Конкурс капітанів «Знайди зайве слово» (2 б.)

Учитель. Закреслити зайве слово. Пояснити, чому саме це слово. А команди, щоб не
сумувати виконають теж подібне завдання.

«Знавці».
Хата, будинок, оселя, м’яч, хижа.

«Мовники».
Сміливий, мужній, кмітливий, безстрашний.

«Розумники»
Лінійка, гребінець, земля, жовтень.

ІУ тур. «Добери антоніми» ( 3 б.)
(Слова записані на дошці)
«Знавці» «Мовники» «Розумники»
багато - лінь - мир –
радість - правда - довгий -
тепло - низький - чорне -
1. «Мозковий штурм»
Які антоніми живуть разом з нами?

Учитель. Колись давно люди вірили в те, що слово має таку чарівну силу, яка може
впливати навіть на сили природи. Словом накликали мисливського щастя перед
полюванням, закликали сили природи, виганяли хвороби. Про чудодійну силу
слова та його значення найкраще сказано в народних прислів’ях, афоризмах, бо,
кажуть: «Немає мудріших учителів, як народ».
У тур. «В гостях у мудреців»
Учитель. Цей тур складається з 2-ох завдань.
1)Хто найбільше назве прислів’їв про значення слова. ( 1 бал)

Учитель. Як ви розумієте таке прислів’я, як «слово інколи пече дужче за вогонь?»
2. З’єднай у пари «нерозлучні слова» - вислови – синоніми. ( 3 б.)
Учитель. «Нерозлучні слова»... Як цікаво! А якою багатою і милозвучною, чарівною від
них стає наша рідна мова.
Завдання. З’єднати стрілочкою другу частину вислову.
Прочитати ці вислови.
УІ тур. «Відгадай ребуси» ( 2 б.)
Учитель. Слово. Яке воно чарівне. Його можна навіть зашифрувати. Відгадайте, які
ж слова заховалися. Складіть з одним із них речення.
«Знавці» «Розумники» «Мовники»
Зашифровані слова
Вересень Жовтень Мова
Слово Урок Листопад

УІІ тур. Знайди словосполучення, вжиті в переносному значенні ( 5 б.)

Учитель. Словом можна оживити неживу природу, слову можна надати чарівності, краси,
сили. То ж спробуємо це зробити. Знайти у вірші словосполучення в
переносному значенні, підкреслити їх.

Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить
Ясен листя осипає
Дуб нахмурений стоїть.

УІІІ тур. Домашнє завдання ( 10 б.)
Учитель. Поки журі підводить підсумки, команди готуються до презентації домашнього завдання.
(Звучить мелодія української пісні)
Умова. Враховується виразність, артистизм.

Команда «Мовники»
Павло Глазовий.
Кухлик
Дід приїхав із села, ходить по столиці.
Має гроші – не мина жодної крамниці.
Попросив він: - Покажіть кухлик той, що скраю. -
Продавщиця: - Что? Чєво? Я нє понімаю.
- Кухлик, люба, покажіть, той, що збоку смужка.
- Да какой же кухлік здєсь, єслі ето кружка! –
Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови.
- На Вкраїні живете й не знаєте мови... –
Продавщиця теж була гостра та бідова.
- У мєня єсть свой язик, ні к чєму мнє мова! –
І сказав їй мудрий дід: - Цим пишатися не слід,
Бо якраз така біда в моєї корови:
Має, бідна, язика і не знає мови.
Учитель. Ми живемо в Україні і знати свою мову ми зобов’язані, тому що ми- українці.
І цуратися її не треба. Як казав великий Кобзар Т.Г. Шевченко: «Учітесь,
читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь».

Але наше слово, наша мова в невід’ємній єдності з російською мовою, яку ми теж повинні поважати. (учень і учениця читають вірш Любові Литвинової – Сухенько «Великое братство – велика єдність»)

На языке нам каком говорить?
Мовою якою балакати?
Кто мое сердце решил разделить?
Хто мене змушує плакати?
Русский язык мне, как матери вздох,
Батькова мова – як пісня!
Пусть нам поможет единый наш Бог,
Бо не хватає вже кисню.
Там, где дороженька к солнцу ведет,
Шлях осяває проміння...
Силой никто тот народ не возьмет,
Де поєдналось коріння!

Команда «Знавці»
П. Глазовий « Ерудит»
- Чуєш, тату, - син питає, -
Що таке хамелеон?
- Знав колись, тепер не знаю, -
Каже батько Филимон.
- Слухай, тату, ще спитаю.
Що таке аукціон?
- Я забув, не пам’ятаю, -
Каже батько Филимон.
Мати сердиться на хлопця:
- Все питання задаєш!
Батьку навіть у неділю
Відпочити не даєш.
- Не кричи, - говорить батько. –
Я люблю балакать з ним.
Хай пита, чого не знає,
А то виросте дурним.

Команда «Розумники»
Інсценування
Оповідання Ю. Єрмолова
«Чуйний хлопчик»
Дійові особи:
Костик, чуйний хлопчик;
Марія Петрівна, його сусідка; бабуся.
(На лавочці сидить бабуся. Підходить Костик.)

Костик(до себе). Сьогодні 8 березня.
Буду з усіма жінками найчемнішим
і найуважнішим з усіх наших хлопців.
Ондечки бабуся сидить на лавочці.
Хай вона тільки впустить свою палицю,
я одразу ж її підніму. От вона й розкаже
всім: «Ой, який же в нас Костик
чуйний та вихований!» (Чекає)
Чого це вона палицю не випускає?
Так цілісінький день можна чекати.

(У дворі з’являється сусідка Кості –
Марія Петрівна – з важкою сумкою.)

Костик. О! Краще я їй допоможу.
(Підбігає до Марії Петрівни) З магазину, чи як?

Сусідка. Еге ж. Купила ось до свята.

Костик. Гаразд, так тому і бути,
донесу Вам сумку до під’їзду.
Тут зовсім близенько. Давайте, чи що?
А то пихкаєте, як паровоз. (Костик простягає
руку за сумкою. Але сусідка, відсторонивши його,
йде далі.)

Бабуся.(до себе). Ой, який грубий,
який невихований хлопчик! І чого його тільки
в школі вчать?

Костик(бабусі). Це я – невихований?
Та Ви, сліпі, чи що? Я ж тільки що,
на Ваших очах…Ну, вже більш
нізащо нікому не допоможу.
(Біжить, підбиває ногою бабусину палицю.
Та скрушно хитає головою.)
Нізащо нікому! Досить із мене. Дякую!

Учитель. Діти, будьте чуйними, милосердними до літніх і старших за себе людей. Не
ображайте їх, бо злим словом можна поранити їм душу і серце.

Х тур. «Підсумковий»

Учитель. Ось і все. Всі завдання виконані.

Тепер журі – за вами слово
Хоч грали ми всі чудово,
Та щоби сумніви пропали –
Хто кмітливіший, щоб сказали.
1. Рефлексія.
Гра «Мікрофон» Інтерв’ю .
- Чи сподобався вам урок?
- Що більше сподобалось?
- Як ви думаєте, що сьогодні, на вашу думку, на уроці було для вас головним,
цікавим?

2. Очікувані результати
Продовжіть речення:
навчився

Я зрозумів

дізнався
Учитель. Ми повинні завжди пам’ятати про силу слова. Пам’ятати, що слово може когось
надихнути і забруднити, розчулити і вколоти, поранити і вилікувати,
відштовхнути і приголубити, налякати і підтримати, знищити і зігріти,
розсмішити і обурити, посварити і примирити. Це залежить від кожного з вас.

3. Оцінювання.
Учитель. Капітани команд і вся наша група згадайте, як відповідали і працювали члени
вашої команди і оцініть справедливо.

- Чи працював в команді, допомагав? (3 б.)
- Чи вирішував питання разом з усіма? (3 б.)
- Чи вносив свої пропозиції? ( 3 б.)
- Чи відповідав правильно?( 3 б.)
4. Слово журі.
5. Нагородження команд – переможців (звучить музика)
6. Вручення подарунків гостям

Учень. А ми теж на згадку про наш урок від усього 3 класу хочемо вручити вам свої подарунки.

Учитель.
Збіг урок наш, як коротка мить,
Ще попереду у нас багато кроків:
І цікавих, і важких уроків.
Найскладніше ж завдання – життя
Тож старайтесь вправно все вивчати!
Пам’ятайте, учня скарб – знання!

- На цьому наш урок завершено.
Всім дякую за співпрацю!

(Звучить мелодія)
Категория: Методична робота | Добавил: 7marina (30 Окт 2011)
Просмотров: 14574 | Теги: урок КВК | Рейтинг: 5.0/1
Вход на сайт
Календарь
Прогноз погоды
Кошки - мышки
Часы

Copyright MyCorp © 2024 |