Аналіз роботи «Школи молодого спеціаліста» за 2012-2013 н.р.
Молодий спеціаліст стає Хорошим вчителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці в педагогічному й учнівському колективах. В. Сухомлинський Формування вчителя як творчої особистості здатної до створення якісного нового, значущого для практичної педагогічної діяльності – одне з найважливіших завдань сучасної науки й практики. Мета «Школи молодого вчителя» - сприяння підвищення фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання. Основні завдання «Школи молодого вчителя»: поглиблення знань з теорії та методики навчання й виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення й використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків вчителів. Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»: • Розширити сферу знань вчителів із психолого- педагогічних основ уроку; • Ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлення здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи учнів на уроці; • Створити для вчителів таке середовище, в якому їм би хотілося творити. Протягом 2012-2013 н.р. робота «Школи молодого спеціаліста» була направлена на реалізацію наступних задач: оволодіння молодим вчителем Діденко Ю.С. основних нормативних документів про школу, знайомство з методичною літературою, кращим досвідом вчителів школи. У 2012-2013 н.р. у «Школі молодого спеціаліста» з молодим вчителем Діденко Ю.С. проводились як теоретичні заняття, так і практичні. Тематика занять була різноманітною, цікавою і корисною для Юлії Сергївни. Ці заняття допомогли молодому вчителю в професійній адаптації. У 2013-2014 н.р. Діденко Ю.С. буде навчатися 3-й рік в «Школі молодого спеціаліста»
План роботи школи молодого вчителя 3-й рік навчання 2013-2014 н.р. Мета: формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду. Засідання 1(вересень) 1. Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на рік. 2. Психологічні причини неуспішності учнів на уроках: • несформованість прийомів навчальної діяльності; • низький рівень довільності; • низький рівень обсягу уваги; • слабка концентрація та стійкість уваги; • низький рівень переключення уваги. 3. Самоаналіз виховного заходу як засіб підвищення його ефективності. 4. Практичне опрацювання: • нормативно-правових документів про освіту, • вимог до ведення шкільної документації, • методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у 2013-2014 навчальному році. Засідання 2 (листопад) 1. Що таке « інтеракція » і навіщо вона потрібна у навчанні. 2. Інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. 3. Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодого спеціаліста до педагогічної діяльності». Засідання 3 (грудень) 1. Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності вчителя: • Що таке майстерність у педагогіці. • Умови розвитку творчості вчителя. • Знайомство з творчою лабораторією вчителя-наставника. 2. Дидактичні вимоги до сучасного уроку. Комп’ютерно-орієнтовані технології у навчально-виховній діяльності освітнього закладу. 3. Дитяча обдарованість, її види, соціально-психологічні передумови та основні методи виявлення. Засідання 4( Березень) 1. Патріотичне виховання учнів. 2. Робота з учнями девіантної поведінкою. 3. Психологічний аспект. Діагностика та анкетування. Засідання 5 (травень) 1. Круглий стіл « Від мудрого наставника до творчого молодого вчителя». 2. Звіт молодого спеціаліста про роль школи молодого вчителя у їхньому професійному зростанні.
|