ЗАТВЕРДЖУЮ Директор школи: Горожанкіна І.Г.________________ 20.08.2012.
Положення про методичне об’єднання вчителів Міусинської ЗОШ І -ІІІ ст..№19 1.Загальні положення За наявності в освітній установі більше 2 вчителів, що працюють з однієї і тієї ж спеціальності, або більше трьох вчителів, що працюють по одному циклу предметів, створюється МО вчителів, які вдосконалюють свою методичну і професійну майстерність, організують взаємодопомогу для забезпечення сучасних вимог до навчання і виховання молоді, забезпечують творчі ініціативи, розробляють сучасні вимоги до навчання і виховання молоді. 2. Завдання МО вчителів – предметників В роботі МО вчителів з різних видах діяльності передбачається вирішення наступних завдань: вивчення нормативно - інформаційної документації і методичних листів з питань освіти; вибір курсів варіативної складової навчального плану; експертна оцінка індивідуальних планів роботи з предмету; аналіз авторських програм і методик; затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів; ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю; робота з учнями щодо дотримання норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров'я; взаємовідвідування уроків з певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів; організація відкритих уроків певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками складних тем предмету; вивчення перспективного педагогічного досвіду; експериментальна робота з предмету; вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння програми на основі розроблених освітніх стандартів з предмету; ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету; аналіз методів викладання предмету; звіти про професійну самоосвіту вчителів: робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах; звіти про творчі відрядження; організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних олімпіад, конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету; формування замовлень на зміцнення матеріальної бази і приведення дидактич-них засобів навчання, зокрема наочних посібників з предмету у відповідність з сучасними вимогами до навчального кабінету та оснащення уроку. 3. Функції МО Робота МО організовується на основі плану роботи школи, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних планів професійної самоосвіти вчителів. МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги вирішення завдань, викладених в розділі 2. МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики. Одним з функціональних обов'язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї. 4. Права МО вчителів МО має право рекомендувати керівництву розподіл навчального навантаження педагогів з предмету при тарифікації, рекомендувати до оплати роботу педагогічним співробітникам окремих навчальних кабінетів, предметних гуртків, студій, розподіляти методичну роботу окремих педагогів. МО обговорює питання про можливість організації поглибленого вивчення предмету в окремих класах за наявності кадрів та достатніх засобів навчання. 5. Обов'язки вчителів методоб'єднання Кожен педагог - зобов'язаний: брати участь водному з МО, мати власну програму професійної самоосвіти; брати участь з засіданнях МО, практичних семінарах і т.п.; брати активну участь у розробці відкритих заходів, прагнути до підвищення рівня професійної майстерності; кожному учасникові МО необхідно знати тенденції розвитку методики викладання предмету, Закон України «Про освіту», нормативні документи, методичні вимоги до категорій; володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності. 6. Організація діяльності МО вчителів МО вчителів обирає голову. План роботи МО затверджується методичною радою школи. У навчальному році проводиться не менш 4-х засідань МО вчителів, в період між засіданням проводяться практичні семінари з організацією тематичних відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, методичні тижні, предметні олімпіади, позакласні заходи та ін. В кінці навчального року методичнарада аналізує роботу МО і приймає на збереження план роботи, звіт про виконану роботу. Дане положення затверджується напедагогічній раді.Термін дії не обмежений. Аналіз результатів роботи МО за звітний період Об'єкти аналізу: • характеристика якості (творчого потенціалу) кадрового складу членів МО; • статистичний аналіз змін соціального паспорту навчального закладу (динамічний аспект за останній рік); • статистичні дані, які характеризують об'єм і якість надання виховних послуг; • виявлення проблемного поля (формулювання типових проблем, причин їх виникнення і проектування системи заходів по їх усуненню); • стан позаурочної роботи з позиції сформованості мотивації педагогів, батьків і учнів, профілактики протиправних дій, проведення сумісних виховних заходів. Зразковий алгоритм аналізу: • Аналіз кадрового складу (віковий склад, рівень реальної підготовки, результати просування в освоєнні методичної проблеми, самоосвіта); • Характеристика пріоритетних напрямків роботи МО в минулому навчальному році, їх співвідношення з пріоритетними напрямками регіону, ос-вітньої установи; результативність роботи. • Формулювання цілей і завдань діяльності на наступний навчальний рік з вказівкою передбачуваного результату з кожного напряму роботи. • Конкретний, особистий внесок кожного члена МО у вирішення того або іншого завдання. Завдання МО на новий навчальний рік Вимоги до формування цілей: • головна підстава для висунення цілі дані аналізу наявних освітніх потреб і утруднень вчителів, їх співвідношення з кадровими і матеріальними ресурсами; цілі повинні бути актуальними, адекватними завданням розвитку регіональної освітньої системи; • цілі повинні бути реально досяжними, але напруженими, конкретними, мати комплексний характер, щоб можна було виділити ступінь їх реалізації; цілі повинні мати мотивуючий, стимулюючий і спонукаючий характер; цілі повинні бути відомі всім учасникам освітнього процесу. Вдосконалення професійної компетентності членів МО Підвищення кваліфікації (курси ПК, семінари, конференції). Цілі взаємовідвідування позаурочних, методичних, профілактичних занять з педагогами, батьками і учнями. Вивчення нормативних документів МОН України. Вивчення методики організації навчальної та виховної діяльності при взаємодії з органами культури і спорту, соціального захисту, медичних і правоохоронних органів. Організація роботи з вивчення досягнень науки і передового педагогічного досвіду. Зразкова тематика засідань МО 1 коло питань: - узгодження різних планів, графіків, циклограм (індивідуальних, групових консультацій, звітів по самоосвітній роботі, акцій, місячників, свят); 2 коло питань: - конструювання і захист проектів (моделей), програм, планів виховної роботи; 3 коло питань: - практичні форми роботи (семінари - практикуми, круглі столи, відкриті позакласні заходи, педагогічні марафони, тренінги, ділові ігри, моделювання і вирішення педагогічних ситуацій); 4 коло питань: - вивчення нормативно-правових документів, методичної, інструктивне - методичної літератури з питань виховання; 5 коло питань: - розробка: посадових інструкцій, критеріїв оцінювання діяльності вчителів та класних керівників, положень, конкурсів; 6 коло питань: - підведення підсумків, аналіз діяльності, підготовка підсумкових документів, розробка системи заходів з усунення виявлених недоліків, розповсюдження передового педагогічного досвіду; 7 коло питань: - звіти з самоосвітнії роботи членів МО. Зразкові критерії оцінки роботи методичного об'єднання Критерії і механізм оцінювання діяльності методичного об'єднання розробляються методичним об'єднанням спільно з науково-методичною (методичною) радою і затверджуються Педагогічною радою освітньої установи. У педагогічній літературі розглядається декілька підходів до оцінювання методичної діяльності. Наприклад, М.М, Поташник, НА Ковальов, Д.Є.Яковлєва пропонують оцінювати ефективність здійснення функцій методичного об'єднання тільки у зв'язку із змінами, динамікою підсумкових результатів усього педагогічного процесу в установі. Критерії вони формулюють таким чином: 1.Критерій результативності.Мету можна вважати досягнутою, якщо результат навчання, виховання і розвитку дітей, що навчаються у школі, зростає, досягаючи оптимального рівня для кожної дитини. 2. Критерій раціонального використання часу,зростання майстерності педагога відбувається при розумних витратах часу. Критерій задоволеності педагогів своєю працею,можна вважати досягнутим, якщо в установі створюється творча атмосфера, такий морально-психологічний клімат, при якому посилюється мотивація творчої праці педагогів. 4. Критерій взаємозв'язку методичної роботи усередині установ з державною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Ефективність здійснення функцій методичного об'єднання можна оцінювати і з погляду розвитку професійно-педагогічної підготовки і діяльності педагогів на підставі двох груп критеріїв: А. Критерії, що відображають рівень, якого досягають вчителі в своєму професійному розвитку: • рівень знань з: педагогічної і вікової дитячої психології, соціальної психології; • рівень знань теоретичних основ виховання, технологій організації виховного процесу; • рівень організаторських умінь і навичок; • рівень комунікативних здібностей; • рівень загальної культури і цивільної зрілості педагога.
Б. Критерії, що дозволяють оцінити реалізацію управлінських функцій вчителя: • організація виховної роботи з учнями: • взаємодія з педагогічними працівниками і іншими учасниками освітнього процесу, батьками і громадськістю з виховання, навчання, творчого розвитку учнів; • активність позиції вчителя. Методичні об'єднання можуть ефективно виконувати вищезгадані функції, якщо їх робота буде не формалізована, об'єднання підтримуватиме тісний зв'язок з дослідницькими педагогічними колективами.
|